Sprzęt do ćwiczeń – jaki warto mieć

Sprzęt do ćwiczeń – jaki warto mieć

Chodzenie na siłownię niesie ze sobą szereg zalet, jednak nie jest konieczne do wyrzeźbienia ciała i utrzymania kondycji – równie dobrze można to osiągnąć w domowych warunkach. W tym celu przyda się sprzęt do ćwiczeń, który urozmaici treningi z masą własnego ciała i sprawi, że staną się bardziej efektywne. W jaki sprzęt warto zainwestować? Poniżej przedstawiam najpopularniejsze elementy domowej siłowni.

Hantle

Na pierwszy ogień idzie oczywiście najbardziej znany sprzęt, czyli hantle. Dostępne są w wielu modelach i rozmiarach – począwszy od malutkich 0,5 kg, których mogą używać nawet osoby początkujące. Dużą popularnością cieszą się hantle regulowane, dzięki którym można szybko zmienić obciążenie i dostosować je do naszej kondycji i siły.

Sztanga

Podobnie jak w przypadku hantli, sztangę możemy znaleźć w najróżniejszych wariantach. Wśród pań popularne są sztangi fitnesowe o wadze do 20 kg. Jeśli jesteśmy fanami cięższego żelastwa, oprócz samej sztangi i talerzy warto zainwestować również w ławeczkę do ćwiczeń.

Gumy oporowe

Gum możemy używać solo lub jako dodatek do ćwiczeń z hantlami, aby dać ciału nowy bodziec i utrudnić trening. Na rynku dostępne są różne rodzaje: gumy mini band, gumy materiałowe, czy power band. Gumy mają różne opory, dlatego – podobnie jak hantle – wybieramy je zgodnie ze swoim poziomem zaawansowania. Ich niewątpliwą zaletą jest też to, że zajmują niewiele miejsca i są ultralekkie, więc możemy je bez problemu zabrać ze sobą w podróż i ćwiczyć np. podczas wyjazdu.

Piłka gimnastyczna

Innym wspaniałym gadżetem urozmaicającym trening jest piłka gimnastyczna. Ćwiczenia na piłce aktywują mięśnie, które zwykle nie pracują tak mocno podczas treningu bez sprzętu np. mięśnie głębokie brzucha. Ten gadżet jest bardzo tani, a może znacznie zwiększyć efektywność treningu. Przy wyborze piłki należy się kierować jej rozmiarem – piłkę dopasowujemy do naszego wzrostu. Źle dobrana piłka niesie ze sobą ryzyko nieprawidłowego wykonywania ćwiczeń.

Drążek do podciągania

Kolejny niepozorny sprzęt, który daje niesamowite efekty. Drążek możemy zamontować na futrynie – zajmuje niewiele miejsca i nie rzuca się w oczy. Podciąganie na drążku modeluje mięśnie brzucha, grzbietu i ramion, dlatego zdecydowanie warto mieć w domu ten sprzęt.

Uchwyty do pompek

Jeśli znudziły Wam się tradycyjne pompki, spróbujcie urozmaicić to ćwiczenie przy użyciu uchwytów – dzięki nim będziecie w stanie wejść głębiej w pozycje i lepiej zaangażować mięśnie do pracy.

Skakanka

Ćwiczenia ze skakanką to jedna z najprostszych i najbardziej efektywnych form cardio – wystarczy 20 minut, by spalić masę kalorii, a przy tym mieć sporo frajdy. Skakankę można kupić za kilkanaście złotych, więc jest to niewielki wydatek.